Friday, October 7, 2011

LELAKI MENJAHIT is OHSEMMM !!








Menjahit..Kau pernah menjahit? Tak pernah..Memang bukan perempuan melayu terakhir la kau nih... Aku? Aku memang bukan perempuan melayu terakhir...Aku perempuan melayu ala-ala konon-konon moden..Muahahaahah...


Menjahit?? Memang la tak sebati dengan aku..Aku tak reti jahit...Ada siapa kesah..Tak ade siapa kesah kan..Setakat pegang jarum jahit seluar koyak baju koyak tu ade la..Tapi kau nak suruh aku menjahit langsir? Baju? or so watever...Memang tak la kan..Dan aku tak pernah pon nak cuba jahit..Hehe...




Tapi kan tengok orang menjahit macam bestla..Teringin jugak nak menjahit..Tapi before jahit kene pandai dulu gunting kain..Cuba kau amek gunting kain mak kau, then kau cuba gunting kain ela..Ada berani?? haha...Gigil jugak aku masa fisrt time gunting kain..Takut tersalah potong..Tersengetla..Haha...


Tapi, hasil ajaran mak boleh la sikit2..Baru pandai gunting je..Jahit belum lagi..Ntah bila nak pandai..Tunggu aku jadi bini oranggg la kannnn...erkkkk...



Mesin jahit mak jenama SINGER

*********************


Back to title of entry..Sorry la bila aku da stat menyayangi keyboard gila laju aku taip idea pulak bagai mencurah-curah ke daun keladiiii wooo...


K topik Lelaki MENJAHIT is OHSEMMMMMMMMMMMM!!! Kau setuju dengan aku?? Kau tak setuju mesti kau da terpegun dengan kehenseman lelaki menjahitkan..Boleh buat calon suami tu..Senang kau dah kawen, kau tinggal beli kain je..Pastu kau suruhla "Abang, boleh tak tolong jahitkan kain nih?" Hahahaha...Ko pulak dok goyang kaki sambil tengok laki kau yg ohsemmmmmm tu menjahit..Haha...


Entry aku memang ke laut.. ;p Jarang aku nampak lelaki menjahit sebenarnya..Selalu aku tengok mak aku menjahit, kalu tak mak, makcik menjahit, kalau tak makcik, nenek yg menjahit..Ha, semua tu golongan perempuan yg aku tengok secara live menjahit..Jarang aku tengok lelaki menjahit..Hari tu pegi kedai nak jahit tepi ternampak si jejaka bawak plastik..Da pegi kedai jahit dalam plastik mesti ada kain kan..Ingatkan dia nak suh akak tu jahitkan...


Nak tau die buat apa..terus duduk kat depan mesin jahit..Then menjahit...Wowwww!! Terpegun & terpesona aku...Hahahaha..Lame gak kot aku tengok dia jahit..Dia jahit seluar jeans..Ingatkan die tak perasan aku tengok dia..Sekali die perasan da...Owhhhh...Sorok muka belakang kain jap...Maluuuuuu... ;p..


Pastu aku terus chowwww...Sebab da malu la kan..Haha..Tapi kat kedai sama aku pernah terjumpa HATTA DOLMAT dan aku tak amek gambar dengan dia sebab maluuu la...HEHEHEHE..




Kan ohseeeeeeeeeemmmmmm laki menjahit..Siap sengih2 lagi..Hehe..





Sibuk-sibuk pon ada masa menjahit ke kak siti? Hehe..




HATTA DOLMAT
Designer..
Studio dia ada kat seksyen 7 Shah Alam
Belakang JAKEL
Depan pintu masuk UITM SHAH ALAM








P/s ; Kalau aku yg menjahit, agak2 OHSEMMMMMMMMMMMMM gak tak? Hehehe...

4 comments:

Mizz ErMa said...

sy suka jugak la jahit menjahit nih..jgn xpercaya, sy penah alter sendiri baju + seluar sy! hehehe

shafiqabdshukor said...

aku menjahit confirm minggu depan koyak balik..

cik violet said...

@ Mizz ErMa ; wahh..hbt gak tu..xpenah alter lg..slalu anta kdai je..hehe

cik violet said...

@ shafiqabdshukor ; ko jht ke gam? hehe

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK