Saturday, January 22, 2011

RUMAH HANTU !

Balik SA..Lame tak pulang rumah..Lame tak lame..Baru 2 minggu je sebenarnya tak balik..Tapi ntah hati meronta kata balik..wawawaw..

Malam tadi round round MEFEK ( karnival tuk Kolej Rahim Kajai ) dan ABC11 (Aminudin Baki Carnival)..Yang sebelas tuh aku tak taw melambangkan apa..

Mulanya makan kat MEFEK , makan nasi tomato..Layankan je la..Ingatkan ada mee hon sop plus nasi ayam macam kat Pertandingan Pencak Silat ari tuh..Tapi tak de pulak..Keciwa pon ade..Tapi apa yang ada makan je la..

Lepas makan , gerak ke ABC.. Jalan kaki taw.. Maklumlah bila kuantiti lemak sudah menguasai segalanya haruslah kita berusaha untuk buang kan..Tok sah la nak disimpan lomak tuh..Buat penyakit je..So , berjalan kita di malam hari.. Lama jugak tak berjalan jauh sebenarnya..Hehe..

Da sampai ABC tuh , dorang nih sibuk nak masuk RUMAH HANTU.. Haiyaa , mesti terpengaruh dengan Hantu Kak Limah.. Da berkali aku cakap tak nak masuk , tapi dorang suh gak aku masuk..Layankan je la kan.. Hehe..



Masuk masuk je..Aku dok belakang sekali.. Bajet hantu tak kacaula kan..Padahal kene gak..Tapi napa masa dok dalam tu sepatah jeritan suara aku tak terkeluar.. Aku hanya mampu dengar dorang ni menjerit..Dorang ni a.k.a membe membe aku...Semangat gilak dorang jerit.. Aku senyumkan je dari belakang.. Hehe.. Hantu ni macam macam style..Yang rambut panjang tuh aku rasa nak je tarik rambut tuh..Tapi aku geli..Nak je try lempang dorang skit..Mengaduh sakit ke tak..Tak pon konon konon pijak kaki dorang kan..Nak tengok pe respon orang yang konon hantu tuh.. Tapi , semua benda tuh aku tak terbuat pon.. Tak nak la disaman mencederakan hantu plak kan..Hehe..


Ada hantu pocong..Hantu pegang bayi..Aishh..Macam macam hantu rupenye..Tapi , memang seram jugak sebenarnya dok dalam tu , sebab gelap kan..Meremang pon ada..Tapi tu la yang pelik dorang semua dok jerit , aku boleh je senyap..Ish ish ish..Aku pon tak paham ;p


Da puas sudah dorang nih menjerit dalam rumah hantu , berjalan lagi ktorang ke MEFEK semula..Sebabnya nak tengok persembahan Fynn Jamal..Before nih aku ada buat entry Fynn Jamal akan datang UKM kat SINI..Pada siapa yang tak kenal Fynn Jamal , dia pernah masuk program KEYNOTE anjuran astro..Aku tau pasal Fynn ni pon bila dengar lagu 150 juta..Korang pernah dengar tak ?? Tak pernah dengar ?? Sila la google..Sekarang nih sumber rujukan semua ada pada pacik google..Pandai pandai la korang carik..


Fynn ni memang terkenal gaya rockers , sempoi..Masa dia datang malam tadi pon da cukup sempoi..Bila baca blog dia tak menggambarkan diri dia di atas pentas..Lain benar..Tapi , aku suka die berpuisi..Malam tadi dia ada nyanyi kan lagu 150 juta..Tapi dari segi vokal macam kureng skit..Maaflah kepada siapa yang fan Fynn Jamal yang tak boleh terima komen aku nih..Sekadar beri komen mengikut apa yang aku dengar..Sebabnya aku ada masa dia buat performance... ;)


Malam ni adik Najwa Latif buat persembahan di ABC plak..Owh , dia sangat berbakat oke..BAru umur 16 tahun sudah ada lagu ciptaan sendiri.. Tajuknya CARTA HATI..Najwa nih dikenali sebagai penyanyi youtube..Nak kenal si adik baru meningkat naik nih ?? JOM FOLLOW BLOG NAJWA LATIF ..


7 comments:

Ashiya Mizuki said...

cik violet ABC11 tuh aminuddin baki carnival 2011. heheeh..erm, ala sonok per sekali sekale dok trjerit2...hehehe..lepas tensen. tp da surrender xmo msuk da lepas ni. hahaha..

jum mlm ni usha najwa latif..830mlm kt ABC11

cik violet said...

ow..2011 upenye..baru ku tahu..haha..yeakea surrender? ntah2 nak msuk lg..heee..

nak join tgk najwaaaa...

Ashiya Mizuki said...

xnk...u msuklh sowg2.. winkkk~~

cik violet said...

heeee..masuk sowg la bru otai ;p

hamzah ian said...

pergh... antuuuu

acan ketot said...

wow!!
jeles..haha

Unknown said...

xpernah masuk rumah hantu...tp bukan sbb takut yer, sbb hantu2 die xberapa takut...xmacam kat berlin, macam real..huhu

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK