Friday, January 7, 2011

Pengalaman : menjadi seorang PENGASUH / PEMBANTU TEACHER [part I]


Kelmarin dan semalam aku ada projek yang hendak dikongsikan..Projek ni lebih kepada pengalaman aku selama 1 hari.. Walaupun hanya sehari, ia cukup memberi makna kepada aku..


Hari selasa , bermula pengalaman aku menjadi pembantu teacher kat 1 taska nih..Ini semua dengan ajakan rakan..Mulanya aku macam berat hati..Tapi bila pikir2 balik , tak salah untuk mencuba..Mana tau memberi sejuta pengalaman kan..


Ok , pagi tuh aku pergi bersama cik ashiya & Ecah mula merempit menuju ke taska..Ecah yang mempelawa ktorang berdua untuk membantu teacher kat taska..Sampai je kat taska , budak2 da ramai..Arghh sudahh..Jantung memang degup mengalahkan Bugatti..Kencang weyhh..Seram sejuk semua ada..Tapi try kentalkan semangat..Masuk ke taska jumpa Teacher yang menguruskan taska tersebut..Kiranya merangkan pengetua taska tuh..


Ktorang da la lambat 15 minit..Malu pon ada sebenarnya..Yeala 1st time datang da wat hal lambat..Kena warning lepas nih jangan lewat lagi ea..Bagi contoh kat adik2 yang masih kecik tuh..Yang tu hati aku yang cakap la ;p



Stat kerja..Ini kira kerja pertama aku dalam hidup beb..Haha..Sengal aku tak pernah keje mana2..Ok. sambung..Lepas diberitahu serba sedikit keadaan taska, ktorang dikehendaki melayan kanak-kanak merangkap student kat situu..Aiyaaa..Ama Apa..Lincah benar dorang nih..Berlari sana Berlari sini..Panjat sana panjat sini...Mulut plak petah gilak bercakap..Cakap bukan cakap melayu..Ini budak semua jenis speaking wooo...Memang masalah , masalah weyhhh...Mana tak nya , aku yang umur da puluh puluh nih memang tergeliat lidah nak speaking naaaa...Keras weyh lidah aku nak berskeaping dengan dorang...Opsss!! Bukan skeaping da...Speaking..Hailaaa...Memang kuat semangat aku pon bedal je la cakap English dengan dorang..Aku pon tak sure la dorang paham ke idak..Haha...


Layan punya layan , sampaila masa dorang masuk kelas masing2..Time nih la nak mengecam balik nama & muka dorang masing2..Ni 1 masalah jugak..Aku da tak hengat nama walaupun aku cam muka dorang..Haha..Nama nak glemer2 taw..Darwish..Danish..Arsyad...Asnaf..Azalia..Ha , tu je la...Ada anak arab , anak afrika mix melayu , anak Amerika mix melayu..Yang Amerika mix melayu nih , nama anak Sofea..Cun dowh budak tuh.. Tapi tak tersnap la picture dorang..Waaa..tak terpikir time tuh..Hoho..





P/s : Kita sambung part II ea ;)



1 comment:

Hezesuze said...

hai teacher...!!
leh berkanaln tak?? hehe

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK