Monday, December 27, 2010

Dari tanah kita diciptakan , Dari tanah jua kita dikembalikan , Tu lah perjalanan kita yang terakhir kalinya ...

Masing masing menyambut kemenangan bola sepak final pertama dengan kemenangan berpihak kepada Malaysia sebanyak 3 gol .. Tahniah pasukan Malaysia !! Mood kalian yang menonton perlawanan itu pasti gembira dan mampu tersenyum lebar di atas kejayaan ituu..


************

Tapi tidak pada akuu..Kesayuan malam ini lebih terasa dengan kehangatan kubur arwah yang masih merah..Aku baru kehilangan yae tersayang (atok) pada 22/12/10 ..Di saat arwah yae hendak meninggalkan kami, sempat tangan arwah berpaut pada tanganku.. Tika itu, aku tidak dapat menahan syahdu dan sayu bila melihat tangan itu longlai dan arwah sudah pergi untuk meninggalkan kami semua.. Innalillahiwainnahirojiun..


Memang tak tertahan air mata ini untuk tumpas.. Ku biarkan ia tumpas dan sedekahkan bacaan yasin kepada arwah.. Semoga arwah berada di tempat orang yang beriman..


Tika aku pulang ke kampung selama seminggu, arwah kelihatan sehat.. Mampu berjalan walaupun hakikat badan arwah sudah lemah.. Tika semua orang tidur, arwah dilihat berjalan sendiri menuju ke bilik air.. Tapi Allah lebih menyayangi arwah yae.. Semoga arwah tenang disana..Semoga berkat bacaan yasin kami semua memberi pertolongan kepada arwah di sana.. Arwah yae meninggalkan 11 orang anak.. 50+ cucu dan kemungkinan 60+ cicit..


Raya tahun 2007

Raya tahun 2008

Pertama kali dalam sejarah buat FAMILY DAY tahun 2008, akhir tahun..
(Petunjuk : duduk bawah - golongan cicit, duduk kerusi - golongan anak anak, berdiri atas kerusi dan berdiri - golongan anak menantu, cucu, cucu menantu)


Pertama dan yang terakhir buat arwah yae berkumpul dengan anak anak, cucu dan cicit..Inilah keluarga besar  kami semua..Pemergian yae setelah 2 tahun pemergian arwah mak long..Kesah 2 tahun pemergian menghadap Illahi.. Al-Fatihah....


2 comments:

Ashiya Mizuki said...

sabar violet..

tiap yang hidup pasti akan mati jua. itu janji-NYA..

kita banyak2 sedekahkan al-Fatihah dan bacaan Yasin buat arwah dan sume saudara seagama kita k..

cik violet said...

insyaallah

al-fatihah dan bacaan yasin akan dibuat..insyaallah..

thanx ea ashiya..

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK