Monday, November 8, 2010

Fuh kanan Fuh kiri


Fuh kanan fuh kiri.
Detik jam 0645 am.
Menandakan waktu imsak sudah menghampiri.

Tika ini syukur kehadrat Ilahi.
Kerna dengan sehembus nafas, kudrat dan tenaga.
Dapat juga menyiapkan tugasan terakhir.

Peperiksaan sudah tamat tiga hari yang lalu.
Tapi masih di kolej menyelesaikan tugasan.
Dan siap akhirnya.
Sudah mampu ku lukiskan senyuman di wajahku.

Mahu kembalikan wajah yang sedia kusam dan pucat.
Untuk kembali ceria di saat cuti.
Rumah sudah lama tidak ku jejaki.
Wajah ayah bonda sudah lama tidak ku tatapi.

Makanan bonda telah dibayangi.
Rancangan TV sudah menanti.
Rasa mahu lepak sepanjang cuti.
Supaya dapat menghiburkan hati.

Mata bundar sudah kusam.
Katil sebelah memanggil manggil.
Izinkan saya beradu sebentar.
Semoga pagi kalian berlalu dengan sempurna.





SuaraBisikBisik : Semua orang sudah mengemas katil. Saya baru menyentuh katil. Oyasuminasai!!


10 comments:

Ashiya Mizuki said...

tidow2...hahaha..org lain da bgn, cik VC ni baru nk tdow..isk2, ap nk jdiklh ea..

cik EPAL said...

dah! bangun! jangan sek tido je. haha

Roxy zai said...

fuh fuh!! bangun!!hahahah


penyebaran tanpa sedar tu membantu org kafir laa

noor afzan said...

uih...
dah syuruk baru nak tidur ka?

sis, yang graf tu awak kena ada statcounter.=)

register di sini
http://www.statcounter.com/

mekchu said...

selamat berehat la ye setelah berhempas pulas study.. ini lah saat yg ditunggu2 :)

violet VC said...

ashiya : tau xpekan..eleh same je die pon..hehe

violet VC said...

cik epal : kurg tdo la cik epal..skg, mase tuk qada tdo..hehehe

violet VC said...

zai : sudah bangun ;)

violet VC said...

afzan : aah..sebab wat keje..tp keje la sgt ;p

ow..kene register dlu ea..thanx a lot afzan ;)

violet VC said...

mekchu ; trimas..memg ni saat y dtgu..;)

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK