Wednesday, July 4, 2012

Kehebatan Cinta Berlandaskan Islam


Salam.. Malam ni malam Nisfu Syaaban.. Digalakkan untuk membaca Surah Yassin 3x.. Alhamdulillah.. Semua itu sudah diselesaikan.. Ermm.. Korang mesti dah tengok video Majlis Pernikahan Irma Hasmi dan suaminya Redza Shah kan.. 


Baru berpeluang tengok.. Tadi.. Yea sebetulnya.. Masya Allah.. Hebatnya cinta berlandaskan Islam.. Aku sendiri turut tersentuh melihat ketenangan di wajah suami Irma dan kegembiraan yang dipancarkan disebalik mata Irma.. Sucinya kasih dan ikatan ini ..





Mereka bertemu ketika sama-sama menunaikan Umrah.. Kenal dalam tenpoh yang singkat.. Dipinang dan akhirnya mereka sudah sah jadi suami isteri.. Tiada istilah kapel berjauhan mahupun kapel yang sudah berhubungan bertahun-tahun yang belum tentu itu jodoh kita.. 


Subhanallah.. Indahnya cinta selepas kahwin.. Ya Allah berikan aku kesempatan untuk merasa nikmatMu ini.. 


Aku mungkin bukan dikalangan wanita yang sempurna dan tidak mungkin untuk jadi sempurna.. 
Aku mungkin bukan dikalangan wanita yang begitu mulia dan baik..
Aku wanita yang banyak serba kekurangan daripada serba segi..
Aku wanita yang lemah memerlukan perlindunganMu
Kurniakan aku seorang lelaki yang mampu membimbingku hingga ke jalan Syurga
Kurniakan aku seorang lelaki yang boleh menjadi imam dalam solatku dan juga bapa kepada anak-anakku


Semoga sempat aku merasa kenikmatan dan kebahagiaan ini.. Amiinn..


#Aku memang tak boleh tengok orang nikah.
#Sayu bercampur gembira
#Tipu kalau tak bergenang air dalam mata lagi2 kawan yang terdekat
#Korang, jangan lupa jemput ea kalau nak kahwin tu :)


Belum sampai lagi jodoh kita.. Bersabar ea wahai hati :)





14 comments:

keli menari said...

Semoga berbahgia Irma n suami :)

teratak hati said...

Suka tgk majlis irma dan redza..semoga brtemu jodoh sperti yg diimpikan ye..

cik violet said...

@keli menari doa yg terbaik untuk mereka :)

cik violet said...

@teratak hati aah. sy pon suka tengok majlis dorang :) insyaallah. Amin :))

Lil_me said...

Suka post ni! :D

*lelaki yg baik utk perempuan yg baik =)

cik violet said...

@Lil_me tenkiuu :) suka ayat ni "lelaki yg baik untuk perempuan yg baik" Mudah-mudahan ea :))

farot said...

insyaAllah... akan ada jodoh utk kita ^_^

Nurul Akmal said...

Suka tengok diorang ni.. Kita plak yang terharu tgh diorang.. :)

Salam kenal dari www.siezuka.com :)

Ardini Humaira said...

sebab Islam itu sendiri indah :)

Fendy said...

semoga mereka berbahagia....

Nur Aischa said...

tersentuh hati baca entri kali ni :') sama2 kita berdoa supaya dpt jodoh yg baik satu masa nanti. amin..

cik violet said...

@farot sama2 kita doa ea :)

cik violet said...

@Nurul Akmal aah sangat terharu taw. salam kenal ;)

cik violet said...

@Ardini Humaira betul sis :)

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK