Tuesday, March 23, 2010

berdiam itu lebih baik


aku nih bukanlah seorang yang banyak cakap,

hanya pada yang rapat akan terlihat percakapanku yang sungguh banyak,

tapi hakikat aku tiada apa untuk diceritakan,

kadang kala bila sudah datang niatku untuk mengusik,

pasti orang sekeliling yang rapat denganku akan terkena usikanku,

apabila tiada mood melanda diri,

hangat hangit je senyuman yang aku dapat berikan kat orang yang kebetulan memandangku,

bukan niat untuk senyum tanpa keikhlasan,

diri ini terlampau memikirkan satu hal dengan terlampau berat,

yang kadangkala hampir kehilangan sebuah henset,

telah juga aku kehilangan sebuah pendrive milik sahabatku,

dan juga aku sendiri telah kehilangan sebuah kalkulator kesayanganku,

itu semua gara-gara kecuaianku dilanda aku sedang stress menghadapi saat2 akhir di bumi ukm,

mujur semua itu sudah dijumpai,

pernah juga aku berjalan pulang ke bilik sambil membawa payung,

setibanya dibilik aku digelakkan oleh rumet2ku,

mana tidaknya,

payung yang ku bawa, separuh lagi terlipat ke atas...

kini, tidur nyenyak ku sering terganggu...

tidak sabar rasanya hendak keluar daripada semua belenggu ini





-minggu yang padat-
fuh!!


1 comment:

Firuzwaliffah said...

Sabar, sabar, sabar..semoga Allah permudahkan segala urusan cik vc :)

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK