Thursday, February 25, 2010

sambungan : satu cerita tentang LOVE



terjalinnya hubungan cinta antara Nabi Adam dan Hawa, maka keturunan manusia dapat membiak hingga ke hari ini. wujudlah kita di hari ini lantaran adanya peranan cinta.

rasa cinta pasti ada pada setiap makhluk yang bernyawa. cuma kadang-kadang manusia ini, terlalu mengikut kehendak cinta, hingga menggagalkan kehidupan mereka. cinta nafsu diturutkan. hingga ada yang sanggup membunuh diri bahkan kadangkala membunuh orang lain kerana cinta.

cinta kepada Allah dan Rasul-Nya, adalah sebenar-benar cinta. selainya adalah palsu. cinta kepada apa yang wujud di dunia ini, semuanya tidak kekal. bagaimana kuat hubungan seseorang itu terhadap seseorang yang lain atau kepada benda, semua tidak berpanjangan.

apabila kita mati, apa yang kita cintai akan ditinggalkan di dunia. hanya kain kafan yang layak dibawa ke kubur. selebihnya adalah amalan kerana Allah sahaja yang dapat dijadikan bekalan untuk dihadapkan kepada Allah Yang Maha Kuasa.

selain itu, tiada apa yang dapat menolong kita kecuali amalan-amalan yang diterima Allah.

kembalilah manusia kepada mencintai Allah, dengan mengikut segala perintah Allah. membuat apa yang disuruh dan meninggalkan apa yang dilarang oleh-Nya. disebalik menyintai Allah, manusia lain akan turut menyintai dan menyayangi kita. kejarlah cinta Allah agar kita dicintai!!

mudah-mudahan.....









sumber : hakikat cinta



-sesungguhnya kita sering alpa dan begitu mencintai duniawi pada hakikat cinta akhirat adalah lebih memberi keuntungan dan kenikmatan-
(sama2 memperbaiki kesilapan diri)



No comments:

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK