Tuesday, February 9, 2010

aku bukan orang kelantan aku orang jawa =))

aku bukan orang kelantan aku orang jawa hasil gabungan jawa sabak bernam dan jawa batu pahat
haha...

aku nih
wajah aku
muka aku
gaya aku
percakapan aku
ada kah persis orang kelantan?

owh tidak
langsung tiada loghat pantai timur la kawan

alkisah napa aku tulis entry aku bukan orang kelantan nih
bermulanya
aku bersama seorang sahabat yang dipanggil cik ashiya mula jalan terkedek-kedek ke pasar malam
pergi pasar malam konpem2la carik makanan
xkan nak carik suami kot
hahaha
berbalik kepada entry sebenar
kami berdua singgah sekejap di gerai kopok leko nih
setiap kali ke pasar malam memang wajib sangat la beli kopok leko ganu nih
sebab pe?
sebab sedap sangat
rangup
sos die pon sodap
aish xpasai2 g promote plak kedai 2
berbalik kepada cite
aku mintak kat abang 2
kopok leko dua ringgit
da nampak sangat aku orang sini memangla aku kata ringgit
pas tu abg tu dok kata 2 rial
ha
layan kan je la
pas 2 oder kopok leko jenis len
'bang yang ni singgit'
abang 2 nyampuk
'serial'?
aku diamkan je la
malas layan
die tanye
'orang kelantan ke'?
ak jawabla
'orang shah alam da'
pas 2 die kate
'muka cam orang kelantan da'

aish
jauh rasenye selangor ngan kelantan nih
aku tetap anak orang selangor
jowo totok lagi
haha
tapi betol ke eja jowo totok 2
bedal je la...
ngaku jawa tapi cakap jawa pon xreti...
hampas tol...=DD

yang penting aku anak selangor yang sejati
yeehaa *O*

ha..disebabkan aku bangga jadi anak selangor nih
pe kata aku nak kepilkan sekali lirik lagu selangor nih

Duli Yang Maha Mulia
Selamat di atas takhta
Allah lanjutkan usia Tuanku
Rakyat mohon restu bawah Duli Tuanku
Bahagia selama-lamanya
Aman dan sentosa
Duli Yang Maha Mulia


serasa aku la
da lama sangat aku tidak menyanyikan lagu negeri aku sendiri
rasanya last masa aku di alam persekolahan menengah
itupun sampai awal form 4
pas 2
aku da cabut lari ke melaka
berhijrah negeri jap
jadi anak melaka selama 2 tahun
selama 2 tahun aku kat sana, xpernah aku hapal lagu melaka
maap orang2 melaka
hehehe

eh..
da post panjang lebo nih
asalnya nak cite skit je
ni da meleret2 da nih
bek aku stop
sekian
wassalam





ole ole ole ole
selangor menang
selangor la juara
haha
tetibe teringat zaman kegemilangan bola sepak selangor dulu
zaman era azman adnan
hehe

sambung plak
da
serius aku nak berenti ni
ini serius
hehe

sekian
bye2






6 comments:

deus X machina said...

lama tak nyanyi lagu selangor
erk888

MrS ShaHriL said...

abang jual kopok lekor tu nk ngorat kak farhah kot...hehehe...

S.tia Aisar said...

haaha. wong jowo kite.haaha

biar btul x hfl lagu Melaka?dhla pendek,haaha.

go slgor!selangorian!

Hezesuze said...

kwangkwangkwang....idup jawa eh silap idup selangor....huhu

akak org selngor tp kwin ngan org jawo....sici loro telu papat limo nanam pitu wolu songo sepulu...amcam ok tak bahasa jawa akak ni?? wakakakaka

violet VC said...

deus : sila la nyanyi..semangat negeri sket..=))

mRs shahril : oho...2 namenye mgtal bukn nk ngorat....hoho

violet VC said...

aisar : da pndai ngomong jowo ea...haha...xhapal...palg hapal lgu maktb ar...ke kuliah kita segera..hehe...semgt sgor aisar...ole ole ole...hehe

kak heze : wah mantap la...sy pon xgheti nak ngomong sbnye..hehe...lau dga org jwa ckp 2 ade phm la sket2...hehe..kak, dalami la bhasa jawa...smgt...hehe

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK