Sunday, April 12, 2009

peperiksaan yang memberi 'tekanan' kepada mahasiswa/i

siapa yang suka peperiksaan di sini??

aku adalah golongan yang tidak suka kepada peperiksaan..
seakan-akan fobia bile terdengar nama atau menyebut perkataan 'peperiksaan'..
sejak dahulu lagi, aku begitu sensitif dan alergik dengan perkataan tersebut..
apabila terdengar aku akan perkataan itu, mulalah huru-hara dalam hidup aku seperti tidur yang jarang lena, mandi tidak berapa nak basah, makan pula tidak sekenyang selalu..

arghhh..
aku tidak suka keadaan apabila peperiksaan semakin hampir..
ini kerana kepala aku akan berserabut..
emosi aku akan tidak stabil di mana aku akan rasa nak marah setiap masa..

sepatutnya apabila kita sudah berada di alam universiti, pembelajaran kita makin mudah dan kurang berasa tertekan dibandingkan kita di zaman persekolahan dulu..
tapi ternyata tidak, berada di alam universiti la yang paling tertekan, dengan nak ingat pelbagai teori, peperiksaan berderet2, assignment bertimbun2, kuiz secara mengejut..
begitu rupanya berada di alam universiti..
gambaran ku semasa sekolah mengenai kehidupan di universiti ternyata meleset...


**warghhhh..
**banyak lagi xstudy..
**banyaknya teori nak kene ingat..
**help me help me..hukhuk..
**mcamane la saintis zaman dulu2 belaja ek?? konpius..konpius..

3 comments:

NUke_Rude said...

goodluck exam..






(habisla ko.. byk lg xstudy!)

Daffodil D said...

haha..sian kau...goodluck!!

- Ms. Izyan - said...

gd luck exam, same le kite :)

*saje singgah, salam perkenalan :)

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK