Sunday, June 10, 2012

Shopping dengan emak memang moment yang paling best





Siapa setuju dengan tajuk entry aku kali nihh.. Cer senyum lebar-lebarrr.. Sebab apa aku cakap shopping dengan emak moment yg paling best ? Alaaa.. Korang pon mestilah dah tahu jawapannyaa.. Tak payah nak tersimpul maluu.. Ke korang berkepit dengan boipren je setiap kali keluar shoppinggg.. Err .. Macam tak berapa nice la kalau asek berkepit jeeeww... Sesekali keluarla dengan emak kitaa.. 


1. Boleh spend masa

Kadang-kadang kita busy dengan segala assignment (student universiti / kolej) , homework (pelajar sekolah), tugasan di office (pekerja government / swasta) , sampai kita tak ada masa untuk spend time borak-borak dengan emak kan.. Masa kita lebih banyak dengan kawan-kawan, enjoy sana-sini, lepak kedai mamak, outing photographer.. Orang kata busy terlampau amatla.. Sesekali kita tinggalkan semua aktiviti kita tu, bawak emak pergi shopping.. Tak pergi shopping pon, jalan-jalan window shopping pon boleh.. Janji kita jalan sebelah mak.. Sambil-sambil jalan boleh jugak borak-borak.. Tak pon gosip la pasal artis ke.. Haha.. Kadang-kadang emak-emak kita ni layan jugak gosip artisssss... Heeee...



2. Boleh tahu apa kegemaran & apa yang emak tak suka


Masa kita tengah window shopping / shopping la baru kita tahu apa sebenarnya barang yang mak kita suka dan barang yang mak kita paling tak suka.. Sambil-sambil mak memilih tu, ada baiknya kita perhatikan cara mak kita memilih barang.. Contoh : Nak pilih baju.. Corak macamana yang paling kerap mak kita belek-belek.. Corak abstrak ke corak bunga-bunga ke.. Corak polkadot kee.. #Eh, ni corak orang mudaa.. Tapi jangan disangka itu untuk corak orang muda je.. Emak-emak kita ni nak juga ikut trend kan.. Hehe .. Bila kita dah tahu apa yang mak kita suka, senanglah nak kasi hadiah kalau ada special day atau tiba-tiba nak buat mak tersenyumm :) 


3. Masa untuk membodek 

Inilah saat masanya kita yang tak bekerja lagi untuk membodek emak untuk beli itu, beli ini.. Hehe.. Time ni memang sah-sah la kita plak yang tersenyum lebar sebab dapat green light boleh pilih apa-apa je barang dalam shopping mall tu..  

Dialog antara aku & emak :


            Aku : "Emak nak 1 shopping mall ni boleh tak?" .. 
            Emak : "Kalau kau rasa nak makan selipar yang emak pakai ni, silalah"


Hehe.. Ni antara dialog rekaan je la.. kategori emak otaii ;p Kalau nak membodek tu janganlah mintak benda-benda yang melampau harganya.. Mintaklah harga yang berpatutan.. Bersesuaian dengan keadaan emak sendiri kan.. Kalau kita anak yang boleh memahami situasi emak yang kesempitan duit, simpanlah dulu hasrat jika berkeinginan sesuatu..



# Banyak lagi moment sebenarnyaa.. Tapi macam malas dah nak menaipp.. Kita sambung besok-besok je lah.. Korang pon mesti letih nak baca.. Hehe


# Apa kata korang share moment korang dengan emak korang plakk.. Kat kotak komeen yawww.. :)



Orang yang paling aku sayang.
Tak lain tak bukan mestilah my emak :)




********
Iklan berbayar :

Dapatkan pelbagai koleksi tudung di Four Flower Boutique





6 comments:

caah said...

btl tu....klu nak ambik je pas2 ckp mak bayarkan ..hehhee :-)

cik violet said...

@caah tau xpe. biasanya mak akan ckp pilih je yg mane kan. time tu hati da kata. yesssssssssss ;p

BERT said...

mmg indah kita luangkan masa untuk mak kita kan...

cik violet said...

@BERT betul tu sis :)

Yasmin Aris said...

jom2 ! menabung bleh shopping sakan . hihi

cik violet said...

@Yasmin Aris insyaallah. stat menabung skit2. jom2 :)

Copyright © 2012 Reserved to Coretan Hati
Designed by Kay SBK